maandag 5 maart 2018

Luistertour
















Hier heb ik zo'n beetje de hele zomer van 2017 aan gewerkt: het schrijven van de 'luisterverhalen' over de Slag om Arnhem in 1944. Eerst een boekenkast aan historische boeken gelezen, daarna op pad met militaire experts en toen 75 verhaaltjes geschreven over 25 plekken in en rondom de binnenstad. De verhaaltjes zijn daarna ingesproken en gaaf afgewerkt tot korte hoorspelletjes. Die kun je met de app beluisteren op de plekken waar een en ander zich heeft afgespeeld.

Ik werd er zelf door verrast, maar de verhalen die ik schreef voor de jeugd (ik heb een hekel aan jeugd) zijn echt –al zeg ik het zelf– geweldig leuk geworden. Vooral door het inspreekwerk van Erik van Schaaik, die kan acteren met zijn stem. Grote dikke kudo's ook voor Erik Vos (van Het Lab), de man die de lange adem heeft een monsterproject als dit tot een goed einde te brengen.